2009. ÉVI BESZÁMOLÓK

Mikulás túra a Mecseken - 2009. december 6.

Délelőtt 10 órakor mi, a Camping Club tagjai összegyűltünk a Tettye parkolóban. Az idő nagyon kegyes volt hozzánk, még a Nap is sütött. Icunak (Buzádyné) átadtunk egy csokor decemberi ibolyát, amit a saját kertünkben szedtünk.
Buzády Gyuri (a szervező) egy kis ismeretterjesztő előadást tartott a Tettye és környéke történelmi múltjáról, valamint a 2009-es felújításról.
Ezután elsétáltunk a Havi-hegy sziklájához, ahonnan jó kilátás nyílik a városra. Megtekintettük a Havi-hegyi templomot is. Ezután visszaballagtunk a Tettye térre, ahol Buzádyné Icu és Kálmánné Jutka forralt borral, Nyaka Ildi forró teával és pogácsával várt bennünket. A kissé hideg decemberi napon mindez nagyon jól esett, a gyerekek még szaloncukrot is kaptak. A lélekmelegítő elfogyasztása után a szépen felújított játszótéren keresztül – ahonnan a gyerekeket nehezen tudtuk elcsalogatni – a Mésztufa-barlanghoz mentünk. A délelőtti programon 32 fő vett részt a csecsemőktől az éltes korúakig nagyon kellemes hangulatban.
Pontban 12 órától idegenvezető kíséretével megtekintettük a barlangot, ahol ismeretterjesztő hangzott el a kialakulásáról és történetéről, illetve a 2007-es újranyitásról. A barlang szép és érdekes volt.
Ezután a csoportból 10 személy a Pavlik pincébe ment, ahol 13-13.30 óra körül ebédre vártak bennünket. A fogadó ital (pálinka) után élőételként a „cupákot” a csülökpörköltből, főételként csülökpörköltet burgonyával és káposztasalátával fogyasztottunk el kellemes társalgás közben. Az ízletes menü után a gazda nagyszerű borát ihatta kis társaságunk, amely egy nagyon kellemes beszélgetést követően, kb. délután 16 órakor széledt szét.
Nagyon kellemes napot töltöttünk együtt, és nagyon jól éreztük magunkat.

Szilágyiék

Utótalálkozó, Csokonyavisonta - 2009. október 23-25.

Csendes, békés, bágyadt őszi találkozóval zárta az évadját a Baranyai Camping Club. Az október 23-25-ig tartó rendezvényt 28 egység választotta hétvégi időtöltésként, de a résztvevők között nemcsak BCC tagok, hanem a társklubok tagjai is megtalálhatóak voltak. Az időjárás megkegyelmezett a csapatnak, sütött a nap, kellemes idő volt, s bár szombaton azért elég bőven kaptuk az égi áldást, vasárnap a nap a megszokottak szerint ragyogott, mindenki szárazon pakolhatott.
Az első egység hétfőn, páran szerdán, de a többség már csütörtökön megérkezett, ezzel is megtoldva egy kicsit a hétvégét. Mivel az időjárás változékony időt ígért, mindenki igyekezett az optimális helyet kiválasztani, hogy eső esetén viszonylag száraz maradjon a lakókocsi előtti tér. Voltak, akiknek ez sikerült és voltak, akiknek sajnos nem.
A csokonyavisontai találkozók elmaradhatatlan programja a lángosozás és a forralt borozás. Így volt ez alkalommal is. Pénteken három órakor indult a muri a lángostészta bedagasztásával. A Rózsa most is remekelt, ahogy a segítői Treszner Marcsi és a Kálmán Jutka is. 120 halom várta, hogy a két férfi, Tumpek Feri és Farkas Jani tárcsán kisüsse őket és szép, piros, ropogós lángos váljék belőlük. Aki attól félt, hogy esetleg megszívja magát a tészta, nos annak csalódnia kellett. A lángos nagyon - nagyon finomra sikerült. Volt hozzá tejföl, sajt és fokhagymaszósz, ahogy az dukál. Ahogy sült, fogyott, pont elég volt, mindenki jól lakott, s egy sem maradt. Lángosozás közben régi csokonyavisontai barátunk, Gazdag Józsi - cserébe a meghívásért -, saját szilvapálinkával itatott mindenkit, és becsületére legyen mondva, o is koccintott mindenkivel. A lángost (és a pálinkát) üstben főzött, finom fűszerezésű forral borral öblítettük le. Közben beszélgetünk, énekelgettünk, vicceket meséltünk, tapasztalatokat cseréltünk. Az estét Borsos Zoli meglepetés tűzijátéka zárta, amelyről sejtelmünk sem volt. Egyszer csak elkezdett süvíteni, durrogni, villanni. Elragadtatott kiáltásokkal kísértük a zárótalálkozó tiszteletére készített ajándékot.
Szombaton sajnos esett az eső, a nagyatádi piaclátogatás elmaradt, de nem akadályozta meg a társaságot abban, hogy ellátogassanak egymáshoz egy beszélgetés erejéig, és persze a fürdésben sem, hiszen a híres termálvíz jól átmelegített mindenkit. A jó meleg, szinte forró víz az elsődleges magyarázata annak, miért is szeretjük ezt a kempinget kora tavasszal és késő ősszel.
A vasárnap a pakolásé volt, erről nem is szeretünk hosszabban beszélni, írni. Mindenki tudatában volt, hogy legközelebb csak tavasszal kerül sor arra, hogy újra felakasszuk a lakókocsijainkat, és útnak induljunk oda, ahonnan most búcsúztunk, Csokonyavisontára. g

Kálmán József

Igali Találkozó - 2009. szeptember 11-13.

A találkozóra érkezőknek igen kedves fogadtatásban volt részük. Magdika a kemping vezetője mindenben nagyon segítőkész volt. A kempingben sok mókus szaladgált a fűben és a fáról, föl és le. Kicsit bizonyára megzavartuk a megszokott életüket. Életemben először hallottam a mókus hangját. Mindenki igyekezett minél gyorsabban kipakolni és egy jót fürdeni utána. Nyaka Ildikó akkor jött amikor mi már készen voltunk, de mivel egyedül és sátorral érkezett, gyorsan a segítségére siettünk. A sok szorgos kéz eredményeként este már ő is saját sátrában hajthatta álomra fejét. Szombaton is jöttek még klubtársak, akiket nagy örömmel fogadtunk. Mindenki igyekezett kihasználni a napsütést és mentünk fürdeni. Délután szüreti felvonulás volt a fürdő előtt, ami nagyon szép volt. A helyi lakosok borral és kuglóffal kínálták az érdeklődőket. Sok hintóval jöttek a felvonulók. Zenéltek, énekeltek, az óvodások műsort adtak. Este összejöttek a klubtagok. Kör alakban asztalokat raktunk össze. Kálmán Józsi és Buzády Gyuri megnyitója után kezdődhetett az eszem-iszom-dáridó. A megnyitón köszönetet mondtak a kemping vezetőjének, hogy ott lehetünk és kilátásba helyezte, hogy szeretnénk a nyitótalálkozót is ott tartani. Az összejövetel olyan jól sikerült, hogy igencsak belenyúlott az éjszakába.
Vasárnap nehezen ébredezett a csapat. Mindenki igyekezett azért még fürdeni aztán sajnos pakolni kellett.
Kellemes emlékekkel zártuk a találkozót. g

Treszner Mária klubtárs

X. Adria Rally - 2009. június 21-30.

Idén második alkalommal vett részt a BCC a Horvát Kemping Klub által szervezett találkozón Novalján, ahol nyolc ország kempingezői közül a magyarok vettek részt a legnagyobb létszámmal. Az ünnepélyes megnyitó napján a vendéglátók meghívták ebédre a klubok képviselőit, ahol tradicionális horvát ételek fogyasztása mellett ismerkedtek a 2010 -es Adria Rally terveivel. Este ünnepélyes keretek között zajlott le a megnyitó, a képviselők a saját nyelvükön köszöntették a résztvevőket, amit nagy üdvrivalgás fogadott. Az ujjongás fokozódott, amikor a házigazdák bejelentették, hogy a rossz időre való tekintettel minden egység egy nap grátiszt kap a találkozón. A megnyitón köszöntötték a 100. évébe lépő Palkó Laci bácsit, amit nagy taps kísért, a BCC nevében egy ajándékcsomagot is átadtunk a legidősebb kempingezőnek. Nemcsak a legidősebb kempingezőt szólították a színpadra, hanem a legfiatalabb résztvevőt is, aki pár hetes lévén édesanyja karján érkezett a köszöntésre. Az este táncmulatsággal folytatódott, és a tenger feletti ünnepi tűzijátékkal fejeződött be.
A BCC tagjait csak egy kicsit keserítette el a rossz idő, és a jobb időjárás reményében halvacsorával ütöttük el az időt a kemping éttermében. Az ajándékba kapott pagi sajthoz dalmát bort vásároltunk, és a tavalyi évhez hasonlóan együtt fogyasztottuk el a finomságokat.
A negyedik-ötödik nap után az idő is megkegyelmezett nekünk, és már a lassan melegedő tengerbe is bemerészkedtünk. A ragyogó nap kékké varázsolta vizet, nem győztünk betelni a látvánnyal. Akik megjelentek, jól érezték magukat, hiszen a ragyogóra váló idő igazi adriai nyaralást nyújtott.
Esténként besétáltunk, vagy bevonatoztunk a Thomas mozdonnyal Novaljára, ahol vacsoráztunk, fagyit ettünk, vásárolgattunk, néztük a hajókat, szóval éltük a nyaralók mindennapi életét. Akinek nem volt kedve kimozdulni a kempingből az táncolhatott az élőzenére, vagy éppen egy korsó sör mellett nézhette a mulatozókat.
A nappal a kirándulásoké és a pihenésé volt. Elmentünk Zadarba, Lunba, Metaljara, akik tavaly kihagyták, idén elhajóztak a Rab-szigetre, és megnézték Rab városát.
Ezen a találkozón is készült lángos, a gyerekek legnagyobb örömére.
És jövőre? Az UKH vezetői új irányba kívánják vinni az Adria Raly-t. Három kemping áll majd a regisztrált résztvevők rendelkezésére, és az áttelepülést választók a régi időket felidézve vonulgathatnak, vagy a végcélt választók egy úttal mehetnek, de a résztvevők a dubrovniki kempingben futnak majd össze egy közös nagy letelepülésre.

Nyaka Ildikó

Évadnyitó Találkozó - 2009. április 30 - május 3.

A BCC május 1-3-ig találkozót szervezett Csokonyavisontán, és mindenki abban reménykedett, hogy az égiek megkímélnek bennünket a szélsőséges időjárástól. Szerencsére minden jól alakult... na jó - az az egy néhány esőcsepp belefért a hétvégébe!
A leglelkesebb kempingtársak csütörtökön már élvezhették a semmihez sem hasonlítható csokonyai légkört. A feltámadó szél jól indokolta a pálinkás melegedést belülről, a gyógyvíz pedig segített kívülről.
Május elsején igazi, hamisítatlan nosztalgiában volt részünk. Kicsit visszarepültünk az időben, mozgalmi daloktól harsogott a kemping, mi pedig emlékeinkben kutatva próbáltuk felidézni az énekek szövegét. Két dal között söröztünk, virslit ettünk és elmélkedtünk a munka szépségéről, jellemfejlesztő képességéről.
A második napon szintén fogyókúráztunk, a hazain kívül még finom fehér és magos kenyérből készült zsíros-és töpörtyűkrémes kenyeret ettünk hagymával.Szólt a zene, igazi bulis hangulat alakult ki. A tombola sorsolás volt az est csúcspontja. Izgultunk: vajon melyikünk lesz a szerencsés nyertes?
Az utolsó napon még az ég is elszomorodott a búcsúzás miatt, potyogtatta esőkönnyeit, mi pedig nyakig a medencébe merülve terveztük a következő találkozót.

Árpádfalvi Balázs

* * *

20 egységgel voltunk jelen a találkozón. Nem mindenki számára sikerült felhőtlenre az érkezés ugyanis az idő kissé megmakacsolta magát és hol sütött a nap hol pedig esett az eső. No de egy kis eső nem tudott minket eltántorítani a megszervezett programoktól.
Csütörtökön érkeztek az előőrs tagjai akik foglalták a másnap érkezők számára a helyeket. Mi rögtön a kipakolás után fürdőztünk is, ami igen jól esett. Pénteken amikor már mindenki megérkezett, kipakolt, pihenésül fürdött is este nosztalgia majálison vehetett részt a régi idők ünnepét felidézve. Természetesen volt felvonulás, ének és az elmaradhatatlan virsli mustárral majd utána sör. Jó hangulatúra sikerült a május 1-e.
Szombaton a hagyományoknak megfelelően kiruccantunk Nagyatádra egy kis bevásárlásra és piaci nézelődésre. Délután a vízben pihentük ki fáradalmainkat. Este zsíros-kenyeres parti volt a program. Igaz az eső állandóan riogatott minket, ezért - Szommerék jóvoltából, akiknek volt 2 db nagy ponyvája - a két lakókocsi közötti részt átfedtük, hogy ne ázzunk el. A zsíroskenyér sok km-es lett, mert az asztalokra felrakott kenyerek állandóan úton voltak. Hol kiraktuk az útra, hol visszavittük a ponyva alá. Aztán megelégeltük az időjárás szeszélyét és ott is hagytuk.
Mindenki választhatott kedve szerint a kacsazsíros-sertészsíros-libazsíros és tepertőkrémes közül, ami mellé zöldhagyma is járt, valamint finom forralt bor. Zenét is hallgattunk ami fokozta a jókedvet. Miután jóllakott mindenki, következett a tombolasorsolás, aminek nagy sikere volt. A sok nyereményajándék mellett kisorsolásra került több kemping beutaló is.
Nagy örömünkre szolgál, hogy clubunk új tagokkal is bővült. Reméljük jól fogják érezni magukat körünkben. A vasárnap sajnos többnyire a pakolással telt, de azért jutott idő a fürdésre is. Köszönjük Kálmán Józsinak a szervezést, ami igen jól sikerült! g

Treszner Mária klubtárs

Húsvéti Találkozó Kiskunmajsán - 2009. április 10-13.

2009.04.10-13 között zajlott a Húsvéti Találkozó és VII. Batisz Zsigmond Emléktúra a Jonathermál Kemping szervezésében Kiskunmajsán.
Klubunk 20 egységgel vett részt a rendezvényen. Szombaton és vasárnap mindenki kedve szerint választhatott a kemping által szervezett programok közül. Szombaton állatsimogatás, lovas kocsis (piknikkel egybekötött) tanyalátogatás, valamint sárkánykészítés, kézműves foglalkozás, fegyverbemutató volt a kínálati palettán. Este közös szalonnasütésre volt lehetőség, melyhez a kemping biztosított szalonnát, hagymát és gombát. Vasárnap borkóstolóra invitáltak bennünket a Dósai pincészetbe, ahová lovas kocsival vitték a szomjasakat, de aki kíváncsi volt a kiskunmajsai sörös korsó gyűjteményre, vagy a csólyospálosi földtani feltárásra, az a kemping buszával oda is eljutott. Délután jó hangulatú vetélkedőnek lehettünk résztvevői, illetve szemlélői. Csapatunk szépen szerepelt, de az első három helyre nem került be. Este közös vacsorán jóízűen fogyasztottuk a Kecskeméti István által főzött köcsögös bablevest. Magyaros lecsós szelet, valamint sertésszelet gombamártással is volt a kínálatban, így mindenki kedvére választhatott vacsorát. A fáklyagyújtás után sokáig beszélgettünk, táncolgattunk, amihez a kemping zenekart hívott. A hétfő a Húsvét jegyében zajlott; a strandon tojásfestő bemutató volt, a kempingben locsolkodás, és a gyerekek nagy örömére a nyuszi is meglátogatott minket. Délután szomorúan csomagoltunk.
Mint minden, ami jó, ez a hosszú hétvége is nagyon gyorsan elmúlott.
Legközelebb május 1-én találkozhatunk újra egy hosszú hétvégére Csokonyavisontán.
Kérek mindenkit, hogy részvételi szándékát jelezze a 06-20 33 63 480 telefonszámon április 26-ig

Kálmán József

* * *

Nagyon örültünk, hogy eljött az idei kempinges szezon első nagyobb találkozója.Szerencsénkre a Jonathermál Vezetősége is így gondolta és nagyon nagy szeretettel és programkínálattal várt bennünket.
Már az érkezéskor, bejelentkezés után jóféle fogadóital és egy palack jubileumi bor várt minden egységet.
A helyfoglalás és barátok köszöntése után a péntek a fürdés, többiek fogadásával telt el.
Szombat reggel a Majsai Fúvószenekar zenés ébresztése után nagyon szép mazsorettes bemutató és színvonalas zenés program mellett jó bort és pogácsát kínáltak a nagyszámú érdeklődő kempingesnek. Közben már hallottuk, hogy érkeznek a simogatásra váró állatok, aminek kicsik és nagyok örülhettek.
Este szalonnasütéssel kedveskedett nekünk a kemping vezetősége és ki-ki maga döntötte el hogyan készíti el szalonnáját. Pirítva, égetve , hagymával, gombával vagy csak szurkolt annak aki sütögetett.
Vasárnap lehetett kocsikázni, kirándulni a sörös korsó gyűjteményhez és a csólyosálosi feltáráshoz ami nagyon érdekes volt egy hegyvidéki ember számára. Amikor hazaértünk a kempingbe már illatok fogadtak . Nagyon szépen mutatott a sok köcsög a parázs körül amiben a bab főtt.
10 csapat vetélkedett a vacsora és a táncos mulatság előtt. Az első három csapat kis ajándékot is vihetett haza . A találkozó résztvevői között nyereményeket is húzott ki a mi Sanyikánk aki nagyon ügyesen oldotta meg ezt a feladatot.
vasárnap reggel sok locsoló is gondoskodott arról, hogy a lányok asszonyok ne hervadjanak el. Még népviseletbe öltözött hazai fiúk is körbejárták a kempinget.
Ez csak néhány gondolat a találkozóról ami most eszembe jutott, de még az időfelelőst nem is dicsértem meg, aki nagyon kitett magáért.
Összefoglalva: MINDEN NAGYON JÓ ÉS SZÉP VOLT ! Örültünk, hogy itt lehettünk. g

Köszönettel : Szommerék

Borkóstolóval egybekötött kirándulás - 2009. Március 21.

Egyszer volt, hol nem volt egy Bajai-bortúra!

Március 21-én 00:00 órakor kezdődik a csillagászati tavasz. A B.C.C. lelkes tagsága nem is váratott sokat magára, 09:00 órakor elfoglalta helyét az autóbuszban és irány Baja. Nagyon valószínű, hogy ez volt az ország első tavaszi kirándulása.
Gyönyörűen süt a nap, igaz a szél csípősen vág az ember arcába, bebújik ingbe, dolmányba, gatyába. A cél:megtekinteni a leendő kempinget a Sugó partján, jót ebédelni, majd megismerkedni a Sümegi Borászat Pincészet világhírű termékeivel.
A Petőfi szigeten, az egykori Ifjúsági tábornál vártak bennünket bajai barátaink: Rapcsák Laci, felesége Marika, előkerült Nagy Géza és Magdi, Kratczer Sanyi és Rita Galamboséktól.
Bejártuk a terepet láttuk a megújuló épület munkálatait. Nem kis munkát kell elvégezni, ha a meglévő körülményekből kényelmes kempinget akarnak varázsolni. Ha kész lesz, sokat jelent a Sugó part, ahol kiváló fürdőzési lehetőség adódik.
Nem maradhatott el a nosztalgia séta sem, hiszen 23 éven keresztül a régi kemping adott otthont és felejthetetlen élményeket a club tagjainak. Igaz nem a főbejáraton, hanem a kiskapun jutottunk be és kerestük a régi szépet. Karádiné Irénke visszaemlékezése azoknak is élményt jelentett, akik annak idején nem is jártak ebben a patinás kempingben. Csak sajnálni tudtuk a látottakat.
Eljött az ebéd ideje. Bográcsban, szabad tűzön Géza és Galambos Józsi alkotta vegyes csülökpörkölt után mindenki megnyalhatta mind a tíz ujját, nagyszerűen sikerült.
Kávézás után irány az 51-es úton a SÜMEGI pincészet. Ameddig a szem ellát, csak szőlő és szőlő. Új épület, hangulatosan és színvonalasan berendezett fogadótérben várt a "gazda". Kis bemutatkozás, majd irány az alsó szint.
Itt jött az előadás. Mindenki előtt két pohár, csillog, villog a poharakon a megannyi izzó fénye. Nyolc féle, fehér és vörös borból lehetett kortyolni, mindegyikhez tartozott cca. 10 perces ismertető. Nagyon finom volt valamennyi, először ittam a most már igazi csemegének számító "jégbor"-ból. Azt sem gondoltam, hogy éjszaka és fagypont alatt kell szüretelni. Lehetett belőle vásárolni is. Kicsit húzós volt az ára.
Itt fejeztük be a kellemes napot, csak a hazaút volt még hátra. Nagyon jól éreztük magunkat, köszönjük a Bajai barátainknak. A viszont látásra!

Buzády György

BCC Kempingbál - 2009. Február 7.

2009. február hónapja ismét a bálok idejét hozta magával. A kempingezok és barátaik ismét összejöttek a Laterum Hotelban hogy megtartsák idei elso rendezvényüket. Ahogy minden évben az idén is eljöttek, akik egy kellemes estéért képesek több kilométert is utazni, hogy jólérezzék magukat. Ahogy mi is távolabról érkezve a bál helyszínére, ahol a jó zenére már mulatoztak. A vezetőség részérol meleg fogadtatásban volt részünk. A nagy forgatagban megkerestük az asztalunkat. A baráti társaságok már báli hangulatban érezték magukat a jó zene hallatán. A rég nem látott barátok, ismerosök üdvözlése után meghalgattuk a báli köszöntőt. A felszolgált pohár pezsgovel mindenki köszöntötte az új évad kezdetét, ami kellemes pihenést ígér. Ezek után megkezdődött a vacsora felszolgálása. Idén a szakácsok kitettek magukért a változatos ételekkel, amik finomra és kiadósra sikeredtek. Úgy gondolom ezt mindenki nevében megköszönhetem nekik! A finom vacsora után jött amiért igazából eljött mindenki. A táncparket az idén is teltházas volt. Mulatozás közben egy kis táncos játékra futotta az idoböl. Aztán eljöt a tombola sorsolás ideje amit mindenki nagyon várt. A kis kitérő után mindenki belevetette magát újra a mulatozásba. Bizton állíthatom a zenét hallva a társaság az idén is jól érezte magát. Ezúton is köszönet a jó rendezésért. g